GUME i ALU FELGE

Starost guma

Bitno je znati da gume nisu pokvarljiva roba i da je mnogo bitnije u kojim uvjetima se gume čuvaju. Proces „starenja“ kod guma u pravilu počinje kada se montiraju na vozilo i počnu zagrijavati i hladiti, što je i normalno kod vožnje. Sigurno vam se dogodilo ili ste čuli da je netko imao slučaj da gume nakon određenog vremena izgube elastičnost i postanu tvrde i to je vidljivo posebice na mokrom kolniku. Jedini razlog, kako se pokazalo u praksi, je – vožnja sa nedovoljnim pritiskom zbog kojeg u bočnici gume nastaju torzione sile. One imaju za posljedicu povećanje temperature koja nakon nekoliko mjeseci takvog korištenja rezultira gubitkom nekih elastomera u samoj gumi.

Vremensku određenost krajnjega roka tijekom kojeg se gume smatraju novima (uz pravilno skladištenje) ima primjerice Velika Britanija. Ondje guma može biti stara šest godina. Savez njemačke gumarske industrije, Savez industrije automobilskih guma i Udruženje vulkanizera Njemačke navode da su gume nove ako od datuma proizvodnje nije prošlo više od šest godina. To je zbog toga što guma u svom sastavu ima više vrsta antioksidansa koji sprječavaju propadanje guma u vremenu od najmanje 12 godina. Da su gume pokvarljiva roba, tada bi po zakonima o zaštiti potrošača koji vrijede svuda u svijetu, gume umjesto datuma proizvodnje imale datum do kojeg se mogu upotrijebiti.

S obzirom da gume još uvijek kao i vaš automobil imaju samo datum proizvodnje kao referencu starosti, priče o tome da gume ne smiju biti starije od 6 mjeseci padaju u vodu.

Nešto i o toj zabludi: guma koja se proizvede danas, u stvari bi trebala, kako bi svi kemijski procesi završili, odstajati ne manje od 6 mjeseci. Ako ste ikada pokušali nešto zalijepiti, znadete da treba pričekati neko vrijeme da se ljepilo stvrdne i tek tada možemo upotrijebiti naš proizvod. Isto je i sa epoksilnim smolama od kojih je, između ostalog, izrađena svaka automobilska guma.

Zaključak: prilikom kupnje obratiti pažnju da dobijemo gume koje najviše odgovaraju našem načinu vožnje, za vrijeme eksploatacije guma voditi brigu o pravilnom pritisku, vansezonske gume pohraniti na tamno i hladno (ne vruće i svijetlo) mjesto i naše gume će biti elastične godinama. 

Starost guma

Bitno je znati da gume nisu pokvarljiva roba i da je mnogo bitnije u kojim uvjetima se gume čuvaju. Proces „starenja“ kod guma u pravilu počinje kada se montiraju na vozilo i počnu zagrijavati i hladiti, što je i normalno kod vožnje. Sigurno vam se dogodilo ili ste čuli da je netko imao slučaj da gume nakon određenog vremena izgube elastičnost i postanu tvrde i to je vidljivo posebice na mokrom kolniku. Jedini razlog, kako se pokazalo u praksi, je – vožnja sa nedovoljnim pritiskom zbog kojeg u bočnici gume nastaju torzione sile. One imaju za posljedicu povećanje temperature koja nakon nekoliko mjeseci takvog korištenja rezultira gubitkom nekih elastomera u samoj gumi.

Vremensku određenost krajnjega roka tijekom kojeg se gume smatraju novima (uz pravilno skladištenje) ima primjerice Velika Britanija. Ondje guma može biti stara šest godina. Savez njemačke gumarske industrije, Savez industrije automobilskih guma i Udruženje vulkanizera Njemačke navode da su gume nove ako od datuma proizvodnje nije prošlo više od šest godina. To je zbog toga što guma u svom sastavu ima više vrsta antioksidansa koji sprječavaju propadanje guma u vremenu od najmanje 12 godina. Da su gume pokvarljiva roba, tada bi po zakonima o zaštiti potrošača koji vrijede svuda u svijetu, gume umjesto datuma proizvodnje imale datum do kojeg se mogu upotrijebiti.

S obzirom da gume još uvijek kao i vaš automobil imaju samo datum proizvodnje kao referencu starosti, priče o tome da gume ne smiju biti starije od 6 mjeseci padaju u vodu.

Nešto i o toj zabludi: guma koja se proizvede danas, u stvari bi trebala, kako bi svi kemijski procesi završili, odstajati ne manje od 6 mjeseci. Ako ste ikada pokušali nešto zalijepiti, znadete da treba pričekati neko vrijeme da se ljepilo stvrdne i tek tada možemo upotrijebiti naš proizvod. Isto je i sa epoksilnim smolama od kojih je, između ostalog, izrađena svaka automobilska guma.

Zaključak: prilikom kupnje obratiti pažnju da dobijemo gume koje najviše odgovaraju našem načinu vožnje, za vrijeme eksploatacije guma voditi brigu o pravilnom pritisku, vansezonske gume pohraniti na tamno i hladno (ne vruće i svijetlo) mjesto i naše gume će biti elastične godinama. 


Buildings are expensive and not every person can buy it. Nevertheless, mortgage loans are invented to support people in such kind of situations.

Savez industrije automobilskih guma i Udruženje vulkanizera Njemačke navode da su gume nove ako od datuma proizvodnje nije prošlo više od šest godina.

guma može biti stara šest godina. Savez njemačke gumarske industrije, Savez industrije SEO UK

Komentar

<< Povratak na poĿetnu stranicu